14 Ağustos 2016 Pazar

Stranger Things: Ona Bir Oda Ver Baba Gidecek Hiçbir Yeri Yok

Şu an bunu dinliyor ve ağlıyorum biliyor musunuz? Günlerdir bu dizi hakkında konuşuyorum, iki kez binge watch eyledim (bu terimi türkçeye nasıl kazandıracağımı bilemedim) fakat diziye olan sevgim azalmadı azizim o kadar güzel ki...

Öncelikle bu dizinin bir korku-gerilim dizisi olduğu fikrini kafanızdan atın. Yok öyle bir şey. Ben ki ortadoğu ve balkanların en korkak insanı ünvanını yirmi yıldır elimde tutuyorum ilk bölümde boş bulunup korktuğum jump-scare dışında HİÇBİR sahnede korkmadım. Siz de korkmazsınız. Hatta diziyi evde tek olduğum üç günlük süreçte geceleri izlemiştim ve korkmamıştım siz rahatça izlersiniz.


Şu sevimliliğe bakar mısınız? Böyle çocukların olduğu bir diziden nasıl korkabilirsiniz ki?

Dizinin en çok eleştirilen yönü ARAK olması ki cidden inanamadım bu yoruma. Tarantino yapınca üstad yine döktürmüş ama duffer kardeşler yapınca tü kaka öyle mi??? 

Benim diziyi bu kadar sevmemin en büyük sebebi arkadaş grubu olayıydı bayılıyorum böyle bisikletleriyle dünyayı kurtarmaya çalışan geek veletlere. Dünyanın en güzel konsepti olabilir ki bir de çocukların oyunculukları muhteşemdi cidden hiçbiri sırıtmıyordu ki zaten sette hemen arkadaş olmuşlar çok özendim, keşke beni de alsalar aralarına.

hayali arkadaş grubum

squad golü değil de ne?

Dizinin sevdiğim ikinci yönüyse MÜZİKLERİ. allahım HA Rİ KA gerçekten kaç gündür should i stay or should i go diye dolanıyorum evin içinde 10/10.

Dizinin bir başka güzel yanı da atmosferi ve sinematografisiydi. Kendimi 80lerde gibi hissettim. Her ne kadar o zamanları görmemiş olsam da yalnız bir çocukluğun verdiği dizi&film kültürüyle 80lere doyduğum ve o zamanların klişelerine de iyice hakim olduğum gerçeğini inkar edemeyeceğim. 

Şimdiyse hepinizin merak ettiği kısıma geçiyoruz? Bu dizi imdb puanını hak ediyor mu? Ben bu yazıyı yazarken yani 01:08 sularında dizimiz 9.0 puanla 23.sırada. House of Cards, Seinfeld, Twin Peaks, OZ, Six Feet Under gibi efsaneleri ve bu yazın en iyi dizisi The Night Of'u arkada bırakmış. Bu konuda biraz çekimserim açıkçası. Konusuyla olmasa da atmosferiyle, müziğiyle daha da önemlisi verdiği nostalji duygusuyla dizi insanı içine çekiyor ve izleyen çoğu kişinin binge-watch yapmış olması da tesadüf değil gibime geliyor. Puanı  8lere iner fakat daha da düşmez çünkü kesinlikle overrated değil. (evet hem kalın hem italik hem de altı çizili çünkü birtakım denyolar böyle şeyler söylüyor dizi için)                  
Peki dizinin hiç mi kötü bir yanı yok? Var ama SPOILER. Gerçi spoiler olmayan bir takım şikayetler de yok değil hadi objektif bir insan olduğum için burada onları da paylaşayım. Bazı insanlar dizideki çeşitliliği az bulmuş çeşitlilik derken siyahi, latino, asyalı insan eksikliğine ve lgbt temsilinin olmaması hoşlarına gitmemiş açıkçası her dizide bu tarz şeyler olmak zorunda değil her konuda  mesaj vermeye çalışılan dizilere ne olduğunu da gördük.                                                           
*********spoiler*******
  • Barb'ın aşırı çabuk harcanması??? Cidden mi??? Bir kez de izin verin şu dizilerde çirkin geeklerin yaşamasına BİR KEZ.                                                                        
  • Nancy'nin içinde bulunduğu aşk üçgeni illuminati üçgeninden beter gerçekten Jonathan ve Steve ikisi de fuckboy ama Jonathan hisli fuckboy kendisini çok garip ve akıllı hissediyor ama utanmadan milleti röntgenlemeyi biliyor GERÇEKTEN Mİ? Tamam sana evlenme teklif etmiş olabilirim ama bu davranışını hiçbir şekilde mazur göremem. Steve ise fuckboyluktan düzgün boyluğa adım atacak gibi  ama kesin Jonathan için terk edilecek. Yazık...                                                    
  • Eleven'a yardım eden amcaya da çok üzüldüm ama malesef ölmek zorundaydı.....      ,
  • Lack of diversity eksikliğine katılacağım bir nokta Dustin ve Lucas'ın ailesinin hiç  gözükmemesiydi açıkçası. Hem insanın mantığı da almıyor yani bu çocukların anası babası yok mudur kardeşim bari bir saniyeliğine falan gösterseydiniz.                                          
  • Dizide eksik kalan başka yerler de vardı fakat onların ikinci sezonda cevaplanacağını  düşündüğüm için buraya yazmıyorum.                                                                                                
Evet bir çok elementi tanıdık bir çok elementi gördük şimdi geldik en civcivli bölüme yazıyı nasıl bitireceğime. Açıkçası hiçbir fikrim yok umarım diziyi izler ve beğenirsiniz diyor, izleyip de buraya geldiyseniz de gözlerinizden öpüyorum. Diziyi beğenmeyenleri de allaha havale ediyorum.

edit: yazıyla ilgili yorumlarınızı yorum kısmına ya da buraya bırakabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder